غذاهایی برای خانم هایی که بتازگی مادر شده‌اند

غذاهایی برای خانم هایی که بتازگی مادر شده‌اند، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

غذاهایی برای خانم هایی که بتازگی مادر شده‌اند

 

غذاهایی برای خانم هایی که بتازگی مادر شده‌اند

 

 

۱. غلات با فیبر بالا

خوردن یک کاسه غلات برای صبحانه، گرسنگی شما را برطرف می‌کند و به جلوگیری از یبوست که یک مشکل شایع مادران جدید است نیز، کمک می‌کند. علت یبوست تازه مادرها این است که هورمون‌های شیردهی می‌توانند از سرعت حرکت روده بکاهند.

غلات را به همراه کمی ماست کم چرب مصرف کنید. ماست، علاوه بر اینکه غنی از کلسیم است، حاوی پروبیوتیک یعنی باکتری‌های خوبی که می‌توانند به هضم کمک کنند نیز می‌باشد.

هر روز از غلات استفاده کنید

 

۲. تخم مرغ

برای کمک به کاهش وزن دوره‌ی بارداری، برای صبحانه از تخم مرغ استفاده کنید. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که انجام اینکار می‌تواند به شما کمک کند تا در بقیه‌ی روز، کالری کمتری مصرف کنید. بریجت سوئینی، دارای مدرک RD و نویسنده Eating Expectantly می‌گوید: یک دلیلش این است که یک تخم مرغ حدود ۵ یا ۶ گرم پروتئین سیر کننده دارد. به این معنی که شما یک ساعت بعد، به سراغ میان وعده نخواهید رفت.

همچنین تخم مرغ، یکی از بهترین منابع طبیعی کولین است. کولین، یک ماده‌ی مغذی برای ساخت مرکز حافظه‌ی مغز نوزاد می‌باشد که مانند تمام مواد مغذی می‌تواند از طریق شیر سینه‌ی شما به نوزادتان منتقل شود.

هر روز از تخم مرغ استفاده کنید.

 

 

 

۳. استیک پهلو (فلنک)

گوشت گاو، حاوی آهن و روی، دو ماده‌ی معدنی مهم برای بازیابی انرژی و تولید شیر مادر می‌باشد. پهلو، یکی از کم چرب‌ترین قسمت‌های گاو می‌باشد که هم کالری کمی دارد، و هم مواد مغذی بیشتری برای شما فراهم می‌کند. آن را بصورت کبابی و قطعه قطعه شده به همراه سالاد سبزیجات مصرف کنید.

 

کالین پیر، مربی تغذیه و تناسب اندام در دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید که اگر بیشتر اهل مصرف مرغ هستید، به گوشت قرمز نیز افتخار بدهید! با وجود آنکه گوشت قرمز، پر چرب‌تر و پر کالری‌تر از گوشت سفید است، اما دو برابر آن روی دارد و حاوی آهن بیشتری می‌باشد.

تا سه بار در هفته از گوشت قرمز استفاده کنید.

 

غذاهایی برای خانم هایی که بتازگی مادر شده‌اند

 

۴. ماهی سالمون وحشی

ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای قلب مفید ��ی‌باشند و اگر به بچه شیر می‌دهید، می‌توانند به رشد مغز و بینایی او کمک کنند. پیر می‌گوید که نوع وحشی آن را انتخاب کنید، زیرا آنها دارای مقدار کمی ترکیب سرطان‌زای PCB و جیوه می‌باشند.

هفته‌ای یک یا دو بار از آن استفاده کنید.

 

 

۵. اسفناج

اسفناج، مغذی ترین سبزی برگ دار است، و حاوی دو ماده‌ی مورد نیاز مادران جدید می‌باشد: فولیک اسید که به تولید سلول‌های خونی جدید کمک می‌کند و مخصوصا برای خانم‌هایی که در هنگام زایمان مقدار زیادی خون از دست داده‌اند بسیار مهم است. و منگنز که به رشد استخوان، غضروف و تولید کلاژن کمک می‌کند و برای بهبود بعد از سزارین مفید است.

 

 

تعادل را رعایت کنید، مواظب سردی باشید

درمورد مصرف میوه و این که کدام میوه آلرژی زا است نمی توان به طور مشخص نظری داد. این موضوع به خود فرد بستگی دارد. ممکن است میوه ای در فرد خاصی حساسیت ایجاد کند و در فرد دیگر هیچ حساسیتی ایجاد نکند.

 

همان طورکه درمصرف صیفی و میوه ها هم به این صورت است. اگر فرد به صورت خاصی تجربه خاصی ازخوردن میوه ای دارد باید حتما آن را در نظر بگیرد و محافظه کار باشد به عنوان مثال آلبالو و گیلاس چون طبع شان سرد است ممکن است مصرف آن ها در فرد مشکلات گوارشی ایجاد کند. به خصوص فرد باردار به دلیل آسیب پذیری بیشتر ممکن است به مشکلات گوارشی شدیدی مبتلا شود.

 

در ۳ ماهه اول بارداری خانم های باردار با ویار مواجه هستند و معمولا در این ۳ ماهه تمایل خاصی به خوردن میوه خاصی دارند. این مشکلی است که به دلیل متابولیسم بدن و تغییراتی که در فرد باردار به وجود می آید ممکن است اتفاق بیفتد. ممکن است میوه خاصی را بیش ار حد طبیعی مصرف کنند و این مصرف بیش از حد مشکلاتی در دستگاه گوارش و سیستم متابولیک فرد به وجود می آورد. توصیه ما به خانم های باردار این است از خوردن یک میوه خاص به شکل زیاد خودداری کنند و همانطور که گفتیم از تمام میوه ها ۵ تا ۷ نوبت طی روز در تمام وعده های صبحانه، ناهار و شام مصرف کنند.

 

 

اینجا همه چی در هم است

مصرف میوه در دوران بارداری بسیار مهم است. مصرف میوه ها و سبزی ها منبع ویتامین های B و C است و املاحی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و…. را که بدن به آن ها نیاز دارد، تامین می کند. اگر این گروه اصلی خوراکی از وعده غذایی حذف شود احتمال کمبود این ویتامین ها و املاح در جنین وجود دارد. همان طور که علم تغذیه علم تعادل است

 

در مورد میوه ها نمی توان گفت کدام میوه برتری خاصی نسبت به دیگری دارد. توصیه می شود یک خانم باردار به صورت متنوع از تمام میوه های فصل استفاده کند. در طول روز ۵ تا ۷ نوبت میوه ، سبزی تازه و صیفی به صورت متنوع استفاده شود. درفصل بهار و تابستان تنوع میوه ها زیاد است و این بهترین فرصت برای مادر باردار است.

 

 

 

کی بخوریم؟

توصیه ما در مورد مصرف میوه ها چه درفصل بهار و چه فصل های دیگر این است که به صورت مکرر در وعده های غذایی خود میوه مصرف کنند و تعادل را در مصرف آن ها رعایت کنند. خوردن میوه مثل دیگر وعده های غذایی آداب خودش را دارد که نخستین آن زمان مصرف آن است. بهترین ساعتی که برای خوردن میوه پیشنهاد می شود

 

 

در ساعات میان وعده است یعنی در فاصله صبحانه تا ناهار، بین فاصله ناهار تا شام و بعد از شام و قبل از ساعت خواب. خوردن میوه به همراه صبحانه و شب ها قبل از خواب بهترین زمان مصرف میوه است که علاوه بر خواص غذایی مطلوب بر بدن، طراوت و شادابی ویژه ای به همراه می آورد.

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه