معرفی خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

با شروع فصل سرما اکثر افراد دچار خستگی , بی رمقی , افسردگی و کاهش اشتها می شوند. در این تاپیک شما را با خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما آشنا میکنیم.

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

 

با آغاز فصل جدید، زندگی جدیدی آغاز می شود که از میان آنها می توان به تغییر خوراکی ها، میوه ها و حتی بروز بیماری های جدیدی مانند افسردگی فصلی، خستگی، سرماخوردگی و .. اشاره کرد.

 

از سوی دیگر، با کاهش دمای هوا تمایل به مصرف غذاهای چرب و پرکالری افزایش پیدا می کند درصورتی که با مصرف برخی از خوراکی های فصل زمستان می توان بر خستگی و افزایش وزن غلبه کرد.

 

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

ابتلا به بیماری های فصل زمستان اغلب به دلیل کمبود مینرال ها یا ریز مغذی ها صورت می گیرد که بدن را ضعیف و آسیب پذیر می کنند.

 

محققان معتقدند تامین ویتامین دی لازم برای بدن می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند. اما از طرفی بدن زنان معمولا با کسری زینک قابل توجهی روبرو است که می تواند فعالیت سلول های بدن در این فصل را مختل کند.

 

 

* خوراکی هایی علیه خستگی و کاهش اشتها

 

مرکبات: حاوی فلاونوئیدها و ویتامین سی هستند. فلاونوئیدها همانند آنتی اکسیدان ها عمل کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. مرکبات غنی از ویتامین سی، ریز مغذی ها و فیبر هستند.

 

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

ماهی های چرب: غنی از امگا 3 هستند و می توانند بر خستگی غلبه کنند.

 

کلم : سطح ایمنی بدن را افزایش داده و علیه بیماری ها کاربرد دارد.

 

سیر، پیاز و موسیر: حاوی آنتی اکسیدان بوده و از آنتی اکسیدان های مهم می توان به کاروتنوئیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، سلنیوم و فیتو کمیکال ها اشاره کرد.

 

آنتی اکسیدان ها، سلول ها را در مقابل اکسیدان ها محافظت کرده و مانع از تخریب سلولی و آسیب هایی از جمله انواع سرطان ها، بیماری های قلبی، دیابت و… می شوند.

 

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

عدس : غنی از آهن بوده و بر خستگی و گرسنگی غلبه می کند.

 

موز: این میوه می تواند برای جسم و روح مناسب باشد. موز باعث کاهش اشتها و احساس سیری می‌شود. موز سرشار از “تریپتوفان” است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می‌کند. سروتونین باعث احساس آرامش نیز می شود.

 

خوراکی های علیه بی رمقی در فصل سرما

 

شاه بلوط و فندق : سرشار از مینرال بوده و می توانند علیه گرسنگی بتازند.

 

مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین دی مانند: ماهی تن، زرده تخم مرغ، جگر، روغن زیتون، آب پرتقال، غلات یا خوراکی هایی که حاوی زینک مانند محصولات دریایی هستند، می توانند در این فصل برای بدن مفید باشند.

 

برای سرماخوردگی و گلو درد نیز توصیه می شود تا از عسل استفاده کنید چرا که عسل همانند آنتی بیوتیک ها عمل می کند.

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه